
Początek maja zdominowało widowisko niemal teatralne, śmiało można powiedzieć, performans na skalę światową. Była to uroczysta ceremonia koronacji w Opactwie Westminsterskim w Londynie Karola III na króla Zjednoczonego Królestwa, przeprowadzona w zgodzie z wielowiekową tradycją. Do historii tej odwołuje się w swym felietonie Marek Kochan, który jako dramatopisarz proponuje kilka możliwych sztuk osnutych na burzliwym życiu księcia Walii.
W aktualnym wydaniu „Teatrologii.info”, podobnie jak i na scenach, widać majówkową przerwę w pracy. Publikujemy zatem zaledwie dwie recenzje przedstawień, których premiery odbyły się jeszcze w kwietniu. Premiery nowych spektakli wiele teatrów zaplanowało 13 maja, spodziewamy się więc wyjątkowego urodzaju tekstów w kolejnym wydaniu.
Tymczasem przeczytać można recenzję Wojciecha Kielera Taśm rodzinnych według powieści Macieja Marcisza wystawionych w reżyserii Piotra Pacześniaka w Teatrze Polskim w Poznaniu, przedstawienia opowiadającego o rodzinnych traumach. Kamil Bujny pisze zaś o Czterech dobrych powodach, by rzucić wszystko w cholerę w reżyserii Norberta Rakowskiego przygotowanych w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu z grupą performerów i aktorów-amatorów. Akcja obu spektakli rozgrywa się w salach wystawowych i tak przestrzeń sztuk plastycznych przenika się z performansem teatralnym.
mk.