Od redakcji 171(224), czyli śmierć i sex.

Obecna edycja zawiera aż siedem tekstów, w tym cztery recenzje przedstawień. Aleksandra Wach we Wrocławskim Teatrze Współczesnym obejrzała spektakl Młody mężczyzna, zainspirowany prozą ubiegłorocznej francuskiej noblistki Annie Ernaux. Utwór osnuty jest wokół romansu dojrzałej pisarki z młodszym o trzydzieści lat studentem. Artur Grabowski w Teatrze Ludowym w Krakowie zobaczył przedstawienie Kruk z Tower, oparte na dramacie białoruskiego pisarza Andrieja Iwanowa. Ukazuje ono skomplikowane relacje pomiędzy dojrzałą matką i wdową a jej dorastającym bez ojca synem, zakończone tragedią. Kamil Bujny w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu ujrzał postdramatyczny spektakl Norberta Rakowskiego o eutanazji I’m Nowhere / Znikanie. Kalina Zalewska w Teatrze Powszechnym im. Kochanowskiego w Radomiu widziała autobiograficzną sztukę Doroty Masłowskiej dla dzieci i dorosłych Jak zostałam wiedźmą.

Hubert Michalak omawia wydany w ubiegłym roku w Krakowie zbiorowy tom pod redakcją Alicji Kędziory i Emila Orzechowskiego poświęcony Helenie Modrzejewskiej.

Marek Kochan w felietonie Najkrótszy film o zabijaniu, nawiązującym nie tylko tytułem do V odcinka Dekalogu Krzysztofa Kieślowskiego, komentuje krążącą w Internecie wstrząsającą migawkę z wojny rosyjsko-ukraińskiej.

Zapowiadamy wreszcie program siódmej edycji organizowanego przez Teatr im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku festiwalu Kierunek Wschód.

rw.