
Jean-Jacques Rousseau jest znany w Polsce jako autor „sceny lirycznej” Pigmalion granej w Teatrze Narodowym nawet przez samego Wojciecha Bogusławskiego. Czytany był i jest nadal napisany przez Rousseau List do d’Alemberta o widowiskach, w którym objawił się on jako wróg teatru przeciwstawiający mu miejskie zabawy szwajcarskich protestantów. W felietonie inicjującym nowy cykl Antoniego Wincha o charakterze eseistycznym, Jan Jakub wychowuje dzieci, ukazane zostało groźne oblicze autora Wyznań oraz jego poglądów społecznych czy pedagogicznych opartych na wierze w możliwość radykalnego przeobrażania natury człowieka, a tym samym przygotowujących grunt pod rewolucję we Francji i totalitarne ideologie łącznie ze współczesnymi.
Pomimo trwającego zamknięcia teatrów publikujemy omówienia aż czterech nader różnorodnych przedstawień zaprezentowanych w internecie: adaptacji postmodernistycznej powieści Olgi Tokarczuk Bieguni w Powszechnym w Warszawie, kryminału Agaty Christie Pułapka na myszy w Teatrze im. Horzycy w Toruniu, baśni Kwiat paproci z łódzkiego Pinokia oraz rewii Legendy warszawskie ze stołecznej Syreny.
Natomiast popularnemu w USA podręcznikowi gry aktorskiej Loli Cohen Metoda Lee Strasberga poświęcona jest rozmowa z jej tłumaczem oraz recenzja.
Sygnalizujemy ponadto w dziale „Zapowiedzi”, że działa już strona internetowa Pracowni Staropolskiej.
A przy okazji zapraszamy na świeżo uruchomioną stronę www. naszego wydawcy, czyli Polskiej Kompanii Teatralnej
https://www.polskakompaniateatralna.pl
rw.