Od redakcji 92(145), czyli żerowisko.


Romeo Castelucci, O twarzy. Wizerunek Syna Boga, fot. Klaus Lefebvre.

Dzisiejsze wydanie to dwie recenzje i felieton. O Śmierci Jana Pawła II z Teatru Polskiego w Poznaniu w reżyserii Jakuba Skrzywanka, rekonstruującego na scenie agonię papieża, pisze Adam Domalewski. Pytanie jednak czy spektakl jest prawdziwą rekonstrukcją, czy raczej inspirowaną spektaklem Castelucciego fikcją, która rekonstrukcję udaje, by podnieść swój potencjał krytyczny.

Całkiem odmienny, groteskowo-muzyczny spektakl Cesarz z wrocławskiego Capitolu, inspirowany niby-reportażowym utworem Kapuścińskiego, opisuje Hubert Michalak, kończąc recenzję ciekawym pytaniem.

Jolanta Hinc-Mackiewicz w swym felietonie Demaskacja dzieli się refleksjami i wspomnieniami wywołanymi przez obejrzaną w Teatrze Dramatycznym w Warszawie Sztukę intonacji Tadeusza Słobodzianka, poświęconą jednemu z najbardziej rozpoznawalnych w świecie twórców polskiego teatru, Jerzemu Grotowskiemu. Recenzję owego spektaklu opublikowaliśmy w wydaniu z 13 stycznia i właśnie po jej lekturze felietonistka postanowiła przyjechać do Warszawy.

W Zapowiedziach Kolokwium Teatralne Teatry (w) Azji, otwierające nowy cykl organizowany przez Pracownię Teatrologiczną,

mk.